De muziekschrijver bestaat nog!
Wat is er allemaal gebeurd sinds de laatste post alhier, drieënhalf jaar geleden? Wat betreft mijn werk, eigenlijk weinig. Ik produceer nog altijd alles van redacties en transcripties tot volledig nieuw werk, en vooral alles daar tussenin. De opdrachten worden wel steeds interessanter. Zo mocht ik vorige zomer de opdrachtcompositie schrijven voor Ricciotti’s Plan de Campagne-tournee. Dit werd een observatie op de spanningen tussen stad en platteland in mijn nieuwe woonomgeving (de Rijnmond) getiteld Ik nam de metro om een koe te zien. Bij hetzelfde orkest mocht ik, na het winnen van de vorige editie in 2019, plaatsnemen in de jury van de Grote Arrangeerwedstrijd 2023, samen met artistiek leider Coen Stuit en de officieuze Arrangeur des Vaderlands, Bob Zimmerman, en namens hen de prijzen uitreiken.
Wat betreft “interessante opdrachten” werk ik inmiddels met zeer grote regelmaat samen met Amsterdam Sinfonietta en Pynarello—die laatste kondigen mij zelfs wel eens aan als hun huisarrangeur. Kijk vooral even onder Arrangementen wat de laatste stand van zaken is kwa wat betreft mijn productie aldaar en voor vele anderen. Ook geef ik tegenwoordig, hetzij mondjesmaat, lessen in compositie, arrangeren, orkestratie en bladmuziekverzorging, en vooral natuurlijk allemaal tegelijk en door elkaar—exclusieve focus is immers zeg maar nooit helemaal mijn ding geweest.
Tenslotte: ik repte over mijn nieuwe thuisbasis in de Rijnmond. Twee jaar geleden inmiddels was ik in staat om, na meerdere onzekere jaren in antikraak-constructies, een huis te kopen met genoeg ruimte voor een studio, een woonkamer waar een compleet Mendelssohn-octet kan zitten spelen en zelfs een bescheiden tuintje. De wetenschap dat ik op één plek kan blijven doet wonderen voor mijn mentale gezondheid. Ik ben nu alleen wel—vrij definitief ook—een ex-Amsterdammer.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.